Αγόρι διαβάζει
Μαθησιακές δυσκολίες και ο ρόλος των γονιών

Τους περισσότερους γονείς τους ταλαιπωρεί το καθημερινό διάβασμα των παιδιών τους. Συχνές είναι οι εκφράσεις: “Τί θα κάνω με σένα;”, “δεν αντέχω άλλο!”, “κάτσε να τελειώνουμε!”, “συγκεντρώσου!!”. Οι περισσότεροι γονείς θεωρούν πως τα παιδιά τους αδιαφορούν για το σχολείο και βαριούνται να κάνουν τα μαθηματά τους. Είναι πράγματι ετσι;  Μήπως δυσκολεύονται και γι’ αυτό δεν εκφράζουν το κατάλληλο ενδιαφέρον; Μήπως η δυσκολία τους μεταφράζεται ως αδιαφορία; Πριν βγάλουμε τα συμπερασματά μας περι τεμπελιάς και αδιαφορίας θα πρέπει να εξακριβώσουμε αν παρατηρείται κάποιου είδους μαθησιακής δυσκολίας στους μαθησιακούς τομείς. Υπάρχουν κάποια σημάδια που δεν θα πρέπει να τα παραβλέψουμε όπως:

  • Παράληψη γραμμάτων συμφώνων και φωνηέντων
  • Παράληψη τονισμού
  • Αντικαταστάσεις γραμμάτων, συνήθως αυτών που μοιάζουν ακουστικά φ-θ, β-δ, τζ-τς αλλά και οπτικά κ-χ, ο-α, ξ-ζ
  • Παράληψη γραμμάτων, συλλαβών ακόμα και λέξεων κατά την ανάγνωση.
  • Δυσκολία να καταλαβεί το νόημα ενός κειμένου που το διαβάζει μόνο του, ενώ αν του το διαβάσει κάποιος άλλος το κατανοεί πολύ καλύτερα.
  • Ο προφορικός του λόγος είναι πολύ καλύτερος από τον γραπτό, αφού δυσκολευέται να εκφράσει γραπτά αυτό το οποίο θέλει.
  • Μονολεκτικός, σύντομος γραπτός λόγος
  • Μπερδεύει τα πρόσημα μεταξύ τους ( – , + , x , : ) και ξεχνάει τα κρατούμενα.
  • Δυσκολία να διατηρήσει την προσοχή του αρκετή ώρα.

 

Αν παρατηρείτε κάποια από αυτά τα σημάδια ζητήστε την αξιολόγηση του παιδιού σας από κάποιον Ειδικό Παιδαγωγό. Όσο πιο μικρό είναι το παιδί τόσο πιο εύκολη και γρήγορη είναι η παρέμβαση, αφού οι δυσκολίες δεν είναι εδραιωμένες για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

Κολυφέτη Ευανθία

Φιλόλογος – Ειδική Παιδαγωγός

 

 

Μαθησιακές δυσκολίες και ο ρόλος των γονιών
Διαδώστε μέσω:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *